INkarmiel כל העסקים בכרמיאל במקום אחד מוצגים בהתאם לדרוגים שלכם

חג שבועות מוטורי בסימן 50 לכרמיאל

דודג' 1921
מכונית האספנות העתיקה בישראל
ביריד המוטורי השנתי בכרמיאל

מכונית האספנות העתיקה ביותר בישראל של האספן איציק קובל, חבר מועדון ה-5 תעשה את דרכה מחולון לכרמיאל בה יתקיים בשבועות היריד המוטורי ה-4 * לצידה יוצגו מכוניות יוקרה ובהן פרארי, מזארטי, פורשה ומרצדס SLS * עוד בתפריט: אופנוע אינדיאן שנתרם על ידי הבריטים בימי קום המדינה ומאות מכוניות ואופנועי אספנות.
מאות מכוניות ואופנועי אספנות יוצגו בחג השבועות (רביעי, 4.6, 11:00-13:30) בחגיגה המוטורית השנתית בכרמיאל. לצד רכבי האספנות יוצגו השנה ביריד גם מכוניות יוקרה ובהן פרארי, למבורגיני, פורשה ומרצדס SLS. עלות מכוניות היוקרה נעה בין 1,000,000 ש"ח ל-3,000,000 ש"ח למכונית והן יוצגו על ידי חברי מועדון טורבו מגזין האקסקלוסיבי בישראל.

את מכונית הדודג' 1921, מכונית האספנות העתיקה בישראל יציג בעלי הרכב, האספן איציק קובל מחולון, חבר מועדון ה-5. קובל הוא אספן רכב ותיק, שמחזיק לנד רובר מודל 1951 ובוולוו אספנות. לפני שש שנים נסע קובל לחזות ביריד המכוניות העתיקות המתקיים מדי שנה בעיר קרלייל שבפנסילווניה, שם ראה את המכונית רכש את המכונית תמורת עשרות אלפי שקלים.

חישוקי הגלגלים עשויים מעץ, ומגן דוד, הסמל המקורי של חברת האחים דודג', מזדקר מהגריל הגבוה במרכזו. אפילו הצבע הוא עדיין הצבע בו נצבעה כשעלתה לראשונה לכביש. קובל מציין כי "כל שנדרש לעשות הוא להוסיף קצת שמן מנוע ולשטוף את המכונית. המכונית אף עברה ללא בעיות את מבחני מכון הרישוי לקבלת אישור כשירות לתנועה על הכביש".

דודג' 1921 היא המכונית הישנה ביותר שהגיעה לישראל מאז תוקנו תקנות "רכב אספנות", וככל הידוע זו המכונית הישנה ביותר עם רישוי לכביש הנעה היום על כבישי ישראל.

קובל התאהב בדודג' מודל 1921, 4 דלתות TOURER פתוח, דגם 30. למכונית מנוע 3.5 ליטר עם שסתומים צידיים וראש שטוח, גיר 3 הילוכים ללא סינכרוניים, ברקס שטנגות על הגלגלים האחוריים, ומעצור יד שחובק את תופי הבלימה. מערכת החשמל היא 12V, עם דינמו סטארטר שמשמש בשני התפקידים.

מערכת התאורה מיוחדת במינה. אין מאותתים, אלא אורות אדומים-ירוקים, כמו במטוסים ואוניות, כדי שמכוניות אחרות ידעו על איזה צד הן מסתכלות. אורות החניה מופעלים ע"י נגד שמעמעם את הזרם בפנסים הראשיים. המכונית עמדה 60 שנה במחסן לפני שנקנתה ע"י האדם שמכר את הרכב לאיציק, ונשמרה במצב מקורי לגמרי – היא לא משופצת, אלא פשוט מקורית ושמורה.

באירוע יוצג גם אופנוע אינדיאן שנתרם לישראל בימי קום המדינה. אופנועי האינדיאן שימשו בעבר את המשטרה והמשטרה הצבאית ומשם עברו למגזר הפרטי ונרכשו על ידי רופאים ואף על ידי טייסים, אך לאחר תאונה בה נהרג אחד הטייסים אסר צה"ל על השימוש בהם. כיום קיים מספר בודד של אופנועי אינדיאן בישראל.
היריד מתקיים השנה בסימן 50 שנה לכרמיאל בשיתוף עיריית כרמיאל, מועדון ה-5, עיר ללא אלימות, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והרשות הלאומית למלחמה בסמים.

במקום יוקם פארק בטיחות בדרכים בו ייערכו הדמיות המעידות על חיוניות השימוש בחגורת בטיחות באמצעות מכונית מתהפכת ומושב מיוחד "המשכנע", עליו קושרים אדם עם חגורה ומשחררים אותה במהירות. כמו כן יוקם מסלול רכיבה על אופניים לילדים. בעלי רכבי אספנות וחובבים מוזמנים להשתתף באירוע ובתצוגה עם רכבם. הכניסה, ללא תשלום.

ראש העיר כרמיאל עדי אלדר: "היריד משלב בין בילוי לכל המשפחה לחשיבות נהיגה בטוחה. ביריד יוצגו מכוניות אספנות נדירות, עבור כל חובבי הענף המוטורי והמורשת מוטורית. במדינת ישראל מתרחשות מדי יום תאונות
דרכים קשות כתוצאה מאלימות או נהיגה בשכרות ולכן לצד הפסטיבל מתמקד האירוע בהגברת המודעות לנהיגה זהירה ואחראית".

מועדון ה- 5 הוקם על ידי איגוד נהגי ישראל בתחילת 1985 במטרה לארגן את בעלי הרכב העתיק והקלאסי ולקדם את שימור הרכבים האלה בישראל. המטרה הייתה להקים מסגרת עם חילופי מידע מפגשים ופעילויות. שמו של מועדון ה-5 נגזר מהעובדה שבזמן הקמתו מכוניות ישנות , בנות 25 שנה ומעלה , היו עם מספר רישוי בן 5 ספרות. המועדון הינו עמותה רשומה ללא כוונות רווח אשר נוסדה רשמית בחודש מאי 1985. במועדון חברים כיום למעלה מ- 850 חברים בעלי רכבי אספנו

מתוך אתר עיריית כרמיאל

אולי יעניין אותך גם