INkarmiel כל העסקים בכרמיאל במקום אחד מוצגים בהתאם לדרוגים שלכם

הערכות עיריית כרמיאל לשנת-הלימודים – תשע"ט וסיכום תשע"ח

הערכות עיריית כרמיאל לשנת-הלימודים – תשע"ט


שנת-הלימודים תשע"ט תיפתח ביום ראשון ה- 2 בספטמבר 2018 כ"ב אלול תשע"ח.
 

נתונים כלליים – תשע"ח

 גני-ילדים – 2062 ילדים ב- 83 כיתות גן מהם: 25 גני-חובה, 36 טרום חובה, 12 גני חינוך מיוחד, 10  גני חינוך עצמאי.   ממוצע אכלוס 25 ילדים בגן.
בתשע"ט יפתח גן נוסף גן "חבצלת" .   מצבת  עובדי הוראה 127 גננות.

 
חינוך יסודי
12 בתי-ספר ממלכתיים, ממלכתיים דתיים, עצמאיים, 3834 תלמידים כ- 160 כיתות אם 306 עובדי הוראה .   ממוצע אכלוס כ- 24 תלמידים בכיתה.

 
חינוך על יסודי

16 בתי-ספר (כולל  חטיבות הביניים) ממלכתיים, ממלכתיים דתיים, חינוך מיוחד ועצמאיים 3353 תלמידים כ- 168 כיתות אם .  589  עובדי הוראה.
ממוצע אכלוס כ- 20 תלמידים בכיתה.

 סה"כ מצבת תלמידים ועובדי הוראה בכל שנתוני הלימוד 9437 תלמידים  ב- 126 מסגרות לימוד (כולל גנים).    1168 עובדי הוראה.

 כמו כן  פועלים בעיר: חווה חקלאית, מרכז מדע ודעת, מרכז פסג"ה, מרכז טיפולי –מתי"א, ספרייה, קונסרבטוריון.

 
חינוך מיוחד

גני-ילדים שפתיים, תקשורתיים, קשיי התפתחות ולמידה וגן שיקומי, כיתות מקדמות לליקויי למידה קשיים שפתיים והתנהגותיים וכיתות תקשורת בחינוך היסודי והעל-יסודי ,בית-ספר לעיצוב התנהגות "שחר"  ובית ספר "ואורות כרמיאל" – חינוך מיוחד חרדי.
סה"כ כ- 56 כיתות חינוך מיוחד ברשות.

מעבר לכך מוסעים תלמידים ל-  28 מסגרות  חינוך מיוחד "נקודתיים" שמחוץ לעיר.

מתכונת לימודים ורפורמות חינוכיות .

 יום חינוך ארוך "ואופק חדש" בגני-חובה (עד השעה 16.00).

"אופק חדש" בגני טרום חובה (עד השעה 14.00)

 כיתות גן-מועדון לאימהות עובדות (במעמד צהרונים וזכאות למלגות של משרד הכלכלה) עד השעה 17.00.

 יום חינוך ארוך "ואופק חדש" בבתי-ספר יסודיים "אופק חדש" ו- "עוז לתמורה" בחטיבות

 הביניים והחטיבות  העליונות (6 שנתיים).


צהרונים חברתיים כיתות א'-ב' עד השעה 17.00.

רפורמת הסייעת השנייה -תוספת תקן של סייעת לכל גן טרום חובה בו שובצו 35 תלמידים ויותר.
רפורמת הכתה הקטנה – מהלך סדור ומדורג להקטנת מספר התלמידים בכתות בתי הספר היסודי.

תקשוב (ענן חינוכי) וסל מדע

מהלך כולל ורב שנתי לשדרוג  מערכות התקשוב לרבות הצטיידות. טיפול בתשתיות קוויות אלחוטיות . רכישת מעבדות נייחות וניידות. ספרים דיגיטליים ואמצעי הוראה חדשניים. הטמעת תכניות רובוטיקה מתקדמות.

 הקמת מרכז חדשנות טכנולוגי בשיתוף עם משרד החינוך ורשת המתנסי"ם. 

הפעילות התמקדה ב- 7 בתי-ספר בעלות כוללת של כ- 520.000 ₪.

הפעלת מסגרות חינוכיות –חוגיות במגוון נושאי מדע טכנולוגיה ומיחשוב במימון משרד המדע באמצעות: רשת המתנסי"ם , מכללת "בראודה" ועמותת "תפוח" בתקציב של כ- 330.000 ₪.

 
פעילות קיץ תשע"ח

הפעלת 18 קייטנות בגני-הילדים כ- 600 תלמידים בעלות מוזלת ובשיתוף עם רשת המתנסי"ם.

הפעלת 11 כיתות גן מועדון גני  חינוך מיוחד וכיתות תקשורת בבתי-הספר.

הפעלת קייטנות מדע באמצעות רשת המתנסי"ם.

הפעלת בתי-ספר של החופש הגדול  :פעילויות העשרה, תרבות, מעורבות חברתית וחינוך ערכי . השתתפו 940 תלמידים בשנתוני א'-ג' ב- 8 בתי-ספר בעלות מזערית ובביצוע מקצועי ומוקפד של רשת המתנסי"ם.

תכניות חינוכיות – "מעצבות".

מרחבי חינוך – אזורי בחירה מבוקרת וייחודיות בית-ספרית

תכנית משותפת לרשות המקומית ולגף ניסויים ויזמות חינוכית במשרד החינוך . בניית חזון חינוכי יישובי ובית-ספרי ,במיפוי מוקפד של משאבי האזור  בסביבת בית-הספר, כוחות ההוראה ופרופיל התלמידים וההורים, רישום קווי הייחודיות והתווית מהלך חינוכי יישומי שישפיע על תכנית וסביבת הלימודים הבית-ספרית ,חולשות המוסד ,חזקותיו ומאפייניו הייחודיים. בסוף תהליך תתאפשר פתיחת אזורי הרישום באופן מבוקר מלווה במנגנוני ויסות וריסון מתחייבים.

הרישום לכיתות א' ייעשה ברשות המקומית באמצעות האינטרנט וכך גם השיבוץ בפועל .ליבת התהליך וחשיבותו נעוצה במתן האפשרות לבחירה חופשית  "ותנועת" תלמידים במגבלות שיפורטו. הנגשת המידע להורים תעשה באמצעות חוברת מידע שתופץ בסמוך למועדי הרישום וכן בימי חשיפה שיערכו בבתי-הספר.

התלמיד "בעין השעון" – התכנית המודולרית .

תכנית משותפת לרשת המתנסי"ם -אגף הנוער ומנהלי החינוך  והרווחה "בגיוס" תכניות "עיר ללא אלימות", "התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון", ארגוני מתנדבים חברה וקהילה גופי חונכות, שירות לאומי, תנועות נוער ועוד. התכנית אמורה לבנות מתווה רב תחומי שנועד לתת מענים חינוכיים-רגשיים וטיפוליים לתלמידים הזקוקים לכך ,במסגרות החינוך הפורמליות והא-פורמליות. העיקרון הבסיסי המנחה הוא העצמת תלמידים ברמת הפרט בכל הקשור לקידום הקניית כלים לשיפור ושימור יכולות והישגים לימודיים, פיתוח תחושת הביטחון העצמי והמסוגלות האישית. התכנית רואה בתלמיד יישות אחת במהלך יממה ,סוף שבוע וחופשות תוך שהיא מנגישה לו פעילות קהילתית חברתית-חוגית העשרתית ולימודית במסגרות החינוך ובמסגרות משלימות. התכנית מפוקחת על-ידי משרד החינוך, מינהל חברה ונוער ועל-ידי וועדת היגוי עירונית.

תכנית "ניצנים" – צהרונים חברתיים

צהרונים חברתיים יפעלו במרבית בתי-הספר היסודיים הם מיועדים לתלמידי כיתות א'-ב' כולל אפשרות הרחבה לתלמידי כיתות ג'. שעות הפעילות מגמר יום הלימודים ועד השעה 17.00. התכנית מבוצעת על ידי רשת המתנסי"ם בפיקוח הרשות ומשרד החינוך וכוללת שני חוגים בשבוע במגוון תחומים, סיוע בהכנת שיעורי-בית ופעילות חברתית חוויתית. תפעל חמישה ימים בשבוע במהלך שנת-הלימודים כולל ארוחת צהרים חמה.


תכנית עבודה אסטרטגית -  משותפת לרשות המקומית ולמשרד החינוך – מחוז הצפון בסימן של "יחד מובילים חינוך" ליבת התכנית היא הקמת חמישה צוותי עבודה רב תחומיים שיעסקו בנושאים שאותם הגדירה הרשות כנושאי "בסיס" . חינוך קדם יסודי, ממשקי עבודה וקשרי גומלין שבין החינוך הפורמלי לא-פורמלי, התמדה לימודית, מניעת נשירה, טיפול בקהילה ויצירת מענים חינוכיים וטיפוליים לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים ולהוריהם. רצף חינוכי, השגת אקלים חינוכי שיויון הזדמנויות שייכות וזהות למול ייחודיות.

 
מודל חינוך הוליסטי

תכנית משותפת לרשת "אורט" ולרשות המקומית שעיקרה הם: בניית רצף חינוכי פדגוגי הוליסטי  שתיים עשרה שנתי, קידום כל  פרט -תלמיד בגישה ההוליסטית "כי לכל ילד מגיע יותר", "אבני הדרך" בתכנית: יצירת פרמטרים ומדדים שיאפשרו היכרות, הבנה מיפוי צרכים וטיפול היקפי  בכל תלמיד,   בניית תכנית עבודה ממוקדת פרט, קבוצה , כיתה, שכבה, בית-הספר וישוב.

שימוש בכלים ובשיטות של הפסיכולוגיה החיובית בדגש  על חזקות, כישרונות ומקורות החוסן של כל תלמיד, כיתה, בית-ספר לרבות מנהל, מורים והורים. בניית סדירויות בית ספריות ושגרות עבודה, בניית רצף פדגוגי וקוד שפתי משותף לכל בתי-הספר על בסיס מיפוי זהה הרואה את מיטביות התלמיד במרכז בכל שלבי החינוך א'-יב'. ראיית התלמיד כישות אחת  שלמה בכל תחומי החיים ובכל שעות היממה וימות השנה.

 
פסיכולוגיה חיובית

 תכנית שהוטמעה בבתי-הספר היסודיים ובגני-הילדים משמעותית מאוד לעיצוב האקלים החינוכי במוסדות החינוך תוך העצמת הצוותים החינוכיים והגברת מחויבות לאושרם ורווחתם הנפשית-רגשית של תלמידיהם.

בוצע על-ידי מרכז "מיטיב" בית-הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה.

 
תכניות נוספות

רווחה חינוכית – תכנית חינוכית להעצמה, הענקת חוויות למידה, תמיכה וליווי של תלמידים בחתך הלימודי-רגשי  הנמוך ביותר בבתי-ספר ובגני-ילדים. תכניות נבחרות "אור" בגני-הילדים , מל"א בבתי-הספר.

המחצית השלישית

תכנית לסגירת פערים לימודיים ,מתן אפשרות להשלים מבחני בגרות ולרכוש זכאות לתעודת בגרות בטרם גיוס לצה"ל – פועלת בחודשי הקיץ.

תכנית "עזריאלי"

העצמה חינוכית ,תמיכה לימודית העשרתית ורגשית הקניית הרגלי וכישורי למידה לתלמידים בחטיבות הביניים שעל סף נשירה – השנה תפעל התכנית באמצעות רשת החינוך דרכ"א.


חינוך לפסגות

 תכנית טיפוח לתלמידים מוכשרים ובעלי יכולות להישגיות , הצטיינות לימודית וכישורי מנהיגות בחתך הסוציו-כלכלי בינוני ומטה בשנתוני ג-יב'.

תכנית נט"ע

 תכנית לתלמידים אורייני מחשב לניהול רשתות תקשורת בשיתוף עמותת "תפוח" לתלמידים בכיתות ט'-יב'.


תכנית "עת הדעת"

הטמעת גישה פדגוגית מיטבית  ואישית בסביבה מבוססת נתונים בתחומי האנגלית, מתמטיקה והשפה. "מונחת" על שלושה צירים: דוחות מיפוי מדויקים, התאמה אישית לכל מורה, ליווי אישי לכל תלמיד, התאמת צרכים ויכולות.

מחשב לכל ילד

 זיהוי והכשרת תלמידים מרקע סוציאלי נמוך בשנתוני ג'-ח' ומתן כלים לשימושי מחשב בלמידה . בגמר תהליך זוכים התלמידים לקבל מחשבים אישיים בעלות סמלית. עד כה חולקו למעלה מ- 500 מחשבים על בסיס הקריטריונים לזכאות.

 
תכנית קדם עתידים

 תכנית לקידום מצוינות לימודית בקרב תלמידי בתי-הספר המקיפים שרמתם והישגיהם הלימודיים והאישיים מאפשרת להם רישום וקבלה למקצועות ההנדסה והמדעים ברמות לימוד גבוהות. התכנית מנגישה את הזכאות להצטרף לתכנית "עתידים" (עתודה אקדמאית).

 כיתות "תגבור"

 כיתות ייעודיות לתלמידים עם פערים-חסכים לימודיים ,בעיות התמדה לימודית והעדר הרגלי למידה ומשמעת בגישת לימוד מכילה ובקבוצות קטנות. הקצאת הכיתות ע"י האגף לתלמידים וילדים בסיכון במשרד החינוך. הכיתות המיוחדות:  תל"ם, מב"ר, אומץ, אסכולה.

 
תכנית מגשימים

תכנית הסייבר הלאומית מיועדת לתלמידים מצטיינים בבתי-הספר התיכוניים שמטרתה היא להגדיל את מאגר המועמדים לשירות ביחידות הסייבר בצה"ל ובמערכת הביטחון כמו גם להביא להשתלבותם בהמשך בתעשיות ההייטק ובאקדמיה.

 תכנית סיוע ומלגות

השתתפות במימון שכר הלימוד בצהרונים (לאימהות עובדות) ,נועדה לסייע למשפחות עובדות על בסיס מבחן הכנסה לנפש. גורם מממן -משרד הכלכלה באמצעות עיריית כרמיאל.

פרויקט חונכות  (פר"ח)

חונכות חברתית , רגשית ולימודית במודל פרטני וקבוצתי במסגרת בתי-הספר בהתאם וליווי צוותי

ההוראה במערך החונכות כ- 200 חונכים לרבות פעילות במרכז החווידע ומרכז ההעשרה.

 
תכנית – "עיר ללא אלימות"

 תכנית מערכתית לצמצום תופעות של אלימות והתנהגויות אנטי חברתיות – נורמטיביות בקהילה ובבתי-הספר. פועלת בשני צירים: אכיפה , נוכחות, שיטור עירוני והתקנות פיזיות (מצלמות) ופעולות הסברה, הדרכה ומניעה בבתי-הספר. בהם פועלים גם רכזי מוגנות המשולבים במערך החינוך החברתי.


התכנות הלאומית לילדים ונוער בסיכון (360)

 "תומכת" בתכניות חינוכיות במגוון נושאים בכל שנתוני החינוך מהגנים ויד לחטיבות עליונות בדגש על מתן מעטפת טיפולית ייעוצית ורגשית  לתלמידים ולהורים תכניות כגון: "דלת פתוחה" "מעגן" "חיזוק משאבי התמודדות" ו"חשיבות המשחק" .

 
חוג לכל תלמיד

תכנית המיועדת לתלמידים בכיתות ד'-ה' מבוצעת על-ידי רשת המתנסי"ם ומאפשרת לכל תלמיד להשתתף בחוג שבועי אחד בעלות מזערית.

תכנית  מיל"ת - מסגרות יום לימודיות

תכנית לקידום תלמידים בתחום הלימודי הרגשי והחברתי שנועדה לצמצם פערים ולהעניק לתלמידים הזדמנות שווה .באמצעות התכנית זוכים בתי הספר לתוספת שעות לימוד ,להארכת יום הלימודים ,קבלת מעטפת טיפולית -מטפחת וזכאות להשתתף במפעל ההזנה.

תופעל לראשונה בשני בתי הספר המקיפים .

 
Yschool

למידה מרחוק  -מיזם לימודי המנגיש את חומרי הלימוד בכל מקצועות הליבה  לתלמידי בתי הספר העל -יסודיים באמצעות סרטונים , מצגות ואמצעים אחרים  . הרשאות השימוש ניתנו לכלל התלמידים.

מקור המימון -משרד הנגב והגליל.


מינויים

מר אילן פרסטר מונה למנהל בית-הספר המקיף "כרמים".
גב' שרה עובד מונתה למנהלת בית-הספר המקיף "פסגות"
מר אופיר מרג'ין מונה למנהל חטיבת הביניים "כרמים".

 
בינוי

השלמת בינוי של בית-ספר לאוטיסטים במתחם "כרמים".
הכנת תכנית מקיפה לבינוי מוסדות חינוך בשכונת רמת-נבון  36 כיתות גן (18 צמדים) 2 בתי-ספר יסודיים (30 כיתות) ומקיף שש שנתי (42 כיתות).
בינוי אשכול כיתות (6 כיתות) בבית-ספר "רקפת" כחלק ממערך מוסדות החינוך ברמת-נבון.
תכנון תוספת בינוי של שש כיתות לבית-ספר "כלנית" – התקבלה פרוגרמה.

 
גמר תכנון מפורט ומכרז לבינוי בית-ספר "שחר" בגבעת-רם  (התקבל תקציב לבינוי שלב א').
אישור תכנית אדריכלית לבניית שלושה מכלולי חינוך מיוחד (CP) בבית-ספר "האיריסים".
פרסום מכרז לבינוי החווה-החקלאית.
המשך הערכות לבינוי בית-הספר הטכני של חיל האוויר.
המשך בינוי אולם הספורט בביה"ס מקיף "כרמים".
בינוי שתי כיתות גן "לוטוס-חרדי".
בינוי מרכז פסג"ה חדש בשכונת רמת-רבין.
בינוי שש כיתות לאגף המחוננים במקיף "כרמים"
הסבת קמפוס "הפרחים" לשעבר והתאמתו לבתי-הספר תלמוד-תורה  "תורה ודעת" ו"מכון אורות"  לחינוך מיוחד.
בינוי בית-ספר תיכון חרדי "זיו אור"
תכנון התקנות נדרשות להנגשה כללית ב- עשרה  בתי-ספר.
בינוי בית-ספר יסודי נוסף ברמת-רבין.
תכנון חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה ל- שלושה בתי-ספר.
תכנון אולם ספורט לבית-ספר "אמי"ת.

סכום של כ- 8.600.000 ₪ התקבל לצורך קידום תכנון לבינוי, הנגשה וחיזוק מבנים.

שיפוצים, בדק-בית והצטיידות -עבודות קיץ

סכום של 8.845.000 ₪ הושקע בביצוע עבודות בדק-בית, שיפוצים, שנויים  והתאמות, בטיחות, פיתוח חצרות בגנים, רכישת מתקני חצר והצללות , דשא סינטטי והצטיידות.


הערכות לפתיחת שנת-הלימודים

הערכות משטרה, שיטור קהילתי ופיקוח – לליווי אבטחה ותדרוך תלמידים בסביבות בתי-הספר וברכי הגישה אליהם.

ביטחון – הצבת מאבטחים קבועים. עדכון תיקי החירום בעלי תפקידים וריענון נהלים.  הכנת מקלטים – ניקיון ותקינות. תרגול תלמידים למצבי חירום.

בטיחות – בדיקת ממוני בטיחות ומן אישורים. בדיקת מתקני חצר וספורט. בדיקת מערכות כיבוי ואזעקה. ריענון ושינון נהלי בטיחות בדרכים. דפי המסלול הבטוח ונהלי השימוש באופניים חשמליים.

הסעות תלמידים – כנס נהגים, קציני בטיחות ומלוות הסעה – שינון וריענון  נהלים, הנחיות לתלמידים הנוסעים בתחבורה ציבורית, הפעלת קווי תחבורה מיוחדים לתלמידים באמצעות "אגד" תוספת קו לתלמידי "אמי"ת".

גינון וניקיון בבתי-הספר – הכנת בתי-הספר וגני-הילדים – שיפוצים, תיקונים וצביעה. וידוא  תקינות מערכות מיזוג אוויר, תקשוב, חשמל ואחרות, תיקוני שערים, גדרות והסרת מפגעי בטיחות

אולי יעניין אותך גם