INkarmiel כל העסקים בכרמיאל במקום אחד מוצגים בהתאם לדרוגים שלכם

חדשות

פרסום בפייסבוק – העתיד העסקי שלך מאת מיכאל שפיר,

פייסבוק – ההוויה היום יומית
רובנו כבר מבינים כיום כי אין מנוס בתור בעלי עסקים מלפרסם ברשת החברתית הגדולה בעולם – הלוא היא פייסבוק. כיום לאחר יותר מעשור מאז שהוקמה, פייסבוק מאגדת בתוכה מיליארדי משתמשים בעולם ולמעלה מ-4 מיליון ישראלים.

 הגולש הישראלי הממוצע צופה בתכנים ברשת החברתית בכל מקום ובכל מצב – בתור בסופר, בהמתנה בקופת החולים וחלילה, לא עלינו גם כשהוא נמצא בפקק תנועה (לא מומלץ ואף מסוכן). המציאות הווירטואלית הפכה לה ברבות השנים לחוויה היום יומית של כולנו, בה אנו מתעדכנים בשלום הקרובים לנו (וגם הרחוקים והרחוקים מאד), ובכך למעשה אנו מתקיימים בתוך קהילה חברתית דמיונית לחלוטין, בה למרות הקרבה הרבה והיכולת לצפות בכל אשר קורה לחברינו בכל רגע נתון – הפכנו לפחות ופחות קרובים פיזית.

"אנחנו בטח לא הפראיירים"
יחד עם כל האמור לעיל, ועל אף הריחוק שלנו מהחברים והמשפחה אנו עדיין מקיימים דו-שיח חברתי ובין היתר גם צרכני, וכך למעשה החלה מגמה בה הצרכן הישראלי הנבון, מחפש יותר ויותר את דעת קרוביו באשר לכל קנייה ולכל מוצר אשר קיים בשוק. כך לדוגמא, כאשr ארצה לרכוש זוג נעלי ריצה, אתייעץ עם החברים שלי, אשאל לדעתם ולבסוף אגבש דעה על סמך ניסיון העבר שלהם עם החברות והמותגים השונים בשוק כשאני כבר יכול לבסס לי דעה על איכות הנעל, אורך החיים שלה והכי חשוב המחיר הכי טוב שבו אוכל להשיג אותה.

חלק מאותן שאלות צרכניות והתייעצויות נקראות בעגה הפייסבוקית "מוחכוורת" – אשר פירושו של ביטוי זה הוא הלחם של המילים "מוח" ו"כוורת" המייצגים כאן למעשה את הידע הציבורי אשר בא לידי ביטוי בעזרה לשאלות הנוגעות לנושאים בהם יש לציבור החברים שלי ברשת החברתית דעות ויכולות לעזור לי ולתת לי מעט מ"חכמת ההמונים".

למעשה זוהי שיטה נפוצה לשימוש כיום בין אנשים, בה אנו מנסים לצמצם את המצבים בהם נפסיד מעסקה מסוימת ולמעשה כעת ישנה דרך לחקור לעומק את הסוגיה הצרכנית שבה אנו מתלבטים בצורה רחבה יותר כאשר אנו נשענים על ניסיונם של אחרים שכבר "נכוו" ו"השתפשפו" בעסקאות דומות, ואם נחבר זאת לרגע להוויה הישראלית – אנו שמחים תמיד לא "לצאת פראיירים" בכל הנוגע לרכישות וכאן למעשה פייסבוק עוזרת לישראלי הממוצע במאמץ שלו למצוא את העסקה המשתלמת ביותר.

בעל עסק – חשוב שתדע
כאשר אנו כבעלי עסקים מנסים לשווק את עצמנו ואת תחום העיסוק שלנו, עומדות בפנינו מספר אופציות. ראשית ישנן עדיין מדיות מסורתיות (יש שיאמרו מיושנות) כמו עיתונים, מגזינים מקצועיים וכו'. יחד איתם ישנן מדיות חדשות, חלקן חברתיות וחלקן לאו דווקא כגון פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, וכמובן מנוע החיפוש של גוגל.

האם אנו כבעלי עסקים קטנים-בינוניים יכולים להרשות לעצמנו לייצר נוכחות בכולן?
התשובה על כך היא חד משמעית לא. הסיבה היא פשוטה, עלות פרסום חודשית יכולה להגיע בקלות לאלפי שקלים כאשר אנו מדברים על פרסום של עמוד בעיתון, בניית אתר אינטרנט ותחזוקתו, פרסום בגוגל, פייסבוק ועוד (כל מדיה לבדה יכולה לעלות כמה מאות שקלים וצפונה). אז מה עושים? פשוט מאד, בוחרים מה הכי מתאים לעסק שלכם. התשובה לכך צריכה לבוא מתוך הצרכים הבסיסיים של העסק:

האם יש צורך באתר אינטרנט וקידום בגוגל?
לדוגמה, חנות פרחים המבצעת משלוחים באזור נרחב עם קהל גדול, תמצא שימוש טוב בהרבה באתר המציג את המוצרים שלה ומאפשר רכישה ותכלול גם מסע פרסום בגוגל כדי להקל על הקהל שלה לאתר אותה, מאשר פלאפל שכונתי הפונה לקהל לוקאלי ומצומצם.

האם יש צורך בפרסום בעיתון?
לדוגמה, משרד תיווך איננו יכול לוותר על פרסום בעיתונות המקומית ובמדורי הנדל"ן משום שכאן השפעתו היא גדולה ורבים מקוראי העיתון המקומי אשר נמצאים בשלב של חיפוש דירה או נכס יחפשו לא מעט בעיתונות הלוקאלית. לעומת זאת, תכשיטנית מתחילה לא תפרסם מודעה בעיתונות הן בשל היעדר יחס של רווח מול השקעה (המוצרים אותה היא תמכור לרוב יהיו תכשיטים לא יקרים לעומת פרסום של עמוד בעיתון אשר עולה כמה אלפי שקלים לחודש) והן בשל קהלי היעד – לרוב עיתונות כמדיה מסורתית תהיה מיושנת מעט וקהל היעד שלה יהיה ציבור קוראים בגילאי 35-40 ומעלה, פחות מהקהל הצעיר אותו מחפשת בעלת המקצוע.

ולבסוף מי צריך פייסבוק?
כיום, פייסבוק היא הכלי המרכזי שיכול לעזור לכל בעל עסק, קטן, בינוני וגדול, לייצג את העסק שלו בעלויות מינימליות ולהגיע לחשיפה מקסימלית. לדוגמא, בעל עסק קטן הפותח חנות למכירה ותיקון מכשירים סלולריים יעדיף לפתוח עמוד פייסבוק, לקבץ קהל אוהדים ובמקביל לבצע מספר מהלכי שיווק בדמות קמפיינים ממומנים בפייסבוק הפונים לקהלי יעד שונים עם מבצעים והטבות שונות, מבצע לגילאי 18 ומטה על מכשירי דגל ותיקונים נפוצים לפלאפונים ובמקביל קמפיין מכירה של מכשירי סלולר לדור הצעיר והמבוגר לקהל היעד הנכון לקמפיין שכזה – גילאי 35-45 אשר רוכשים לילדיהם ולהוריהם מכשירים מותאמים.
הפרסום ברשת הפייסבוק יכול להתאים בקלות גם לעסק בינוני כמו רשת חנויות צעצועים – עם מסרים תקופתיים וקמפיינים למכירות בחגים ובמועדים אטרקטיביים (פורים, פסח, חופש גדול, ראש השנה וחנוכה) וכמו כן גם עסקים גדולים כמו חברות, מותגים בעלי שם וכיוב' חייבים לשמור על פרופיל עסקי פעיל ומתוחזק כדי לשמר את רוח המותג, להציע מבצעים וחידושים ולרכוש את ליבו של הצרכן.

העתיד העסקי שלך
בתור בעל עסק קטן/בינוני אתה יכול עוד היום לבצע את הצעד שיוביל אותך להכנסות נוספות, לקרב את הלקוחות שלך למותג שלך ולמוצרים אותם אתה מוכר ולעשות את כל אלו תוך כדי שאתה משתמש בלקוחות הקיימים שלך כדי ליצור הד חיובי ולהזמין דרכם את החברים שלהם בשיטת "פה לאוזן" וירטואלית – כך אתה מרוויח פעמיים, גם עזרת להם לייצר לעסק שלך תדמית חיובית וגם בנית קהל לקוחות חדש שבא אלייך מרצונו ועל פי העיקרון הכל כך אהוב עלינו הישראלים "לא לצאת פראיירים". תיבול של כל אלו בקמפיינים שיווקיים רלוונטיים לקהלי היעד שלך, שמירה על מומנטום חיובי בעמוד והעלאת תכנים מעניינים אליו, יובילו אותך, בעל העסק, לגידול משמעותי בהכנסות, להורדת סעיף ההוצאות על הפרסום (מבין כלל ענפי הפרסום זהו הענף בעל העלות המינימלית) וכמובן שתוכל גם לעקוב ולנטר כל צעד שמתרחש בעוד הפייסבוק שלך – קרי מועדון הלקוחות הווירטואלי שבנית לך.

לא חייבים לעשות הכל לבד!
אם אתם מרגישים כבעלי עסק כי הפייסבוק יכול לשמש אתכם ככלי מצוין לעסקים אבל מעולם לא התחברתם לעולם המחשבים ואין לכם היכרות מספקת עם רשת הפייסבוק – אז מעכשיו תדעו שאתם לא לבד. תוכלו ליצור עמי קשר ואסביר לכם עוד על ניהול עוד הפייסבוק שלכם, על העלויות הכרוכות בכך, ואדאג לתת לכם שירות מצוין עם יחסי אנוש מעולים – והכל למען ההצלחה העסקית שלכם!
אז אם אתם מעוניינים לשמוע עוד כיצד ניתן לעשות את כל הצעדים הללו ואף יותר ומרגישים שזה הזמן הנכון בשבילכם להתקדם קדימה בפרסום העסק שלכם, פנו אלי,

מיכאל שפיר, Winning Horse,
054-5345685